pondelok, 3. októbra 2016

DIY: Srdénko

Ahojte moji milí čitatelia! V dnešnom príspevku som si pre Vás pripravila, snáď, zrozumiteľný návod na vytvorenie originálnej dekorácie do Vašej knižnice. Ide o techniku "book folding", čiže skladanie z kníh. Ja som na túto techniku a konkrétny návod natrafila náhodou. Myšlienka DIY sa mi zapáčila, a tak som ju vyskúšala aj ja. Keďže sa mi výtvor vydaril, rozhodla som sa oň s Vami podeliť.

Na začiatok by som ešte raz rada upozornila, že prvotná myšlienka a návod nepochádzajú odo mňa. Postup som čerpala z youtube kanála, kde anglicky hovoriaca pani zrozumiteľne vysvetľuje celý postup. Tento konkrétny návod na skladanie motívu srdca je voľne dostupný zadarmo. Postupy na náročnejšie a aj zaujímavejšie motívy sú už, bohužiaľ, spoplatnené.

Budete potrebovať:
1. knihu, ktorú sa už nechystáte čítať (v mojom prípade to boli Malé ženy, ktoré ma, bohužiaľ, vôbec neoslovili, ale za to má toto vydanie nádhernú obálku)
2. pravítko, resp. uhoľník
3. pero, resp. ceruzka
4. vytlačený návod/vzor na skladanie jednotlivých stránok; návod na vyskladanie tohto srdiečka si môžete stiahnúť TU.




Postup:
Je veľmi dôležité vybrať si správne knihu, ktorú pri skladaní použijete. Môže ísť kľudne aj o staršiu knihu z antikvariátu, tá však, musí mať pevné strany, ktoré sa Vám nebudú pri skladaní trhať. Rovnako je dôležitá výška knihy a počet strán. Na vytvorenie tohto jednotuchého srdiečka potrebujete knihu vysokú minimálne 21,5cm.

Čo sa týka počtu strán, je ich potreba minimálne 216, čiže 108 listov v knihe. Aby srdiečko v konečnom dôsledku v knihe pekne vyniklo, je najlepšie ho umiestniť do stredu knihy. Preto si odčítajte zo začiatku a aj z konca knihy rovnaký počet strán, tak aby Vám v strede knihy ostalo presne 108 listov na skladanie. Ja som si strany, ktoré nebudem skladať oddelila kancelárskami spinkami, aby ma zbytočne nemýlili.

Netreba sa zľaknúť ak nezačnete vzor skladať od prvej strany príbehu v knihe. Táto zhoda by sa Vám naskytla len, ak by mala kniha, ktorú ste si zvolili presne 216 strán, a to je asi málo pravdepodobné. Konečný efekt voľné strany na začiatku a na konci knihy určite nepokazia.

Keď už  viete, od ktorej strany začínate srdiečko skladať, upriamte pozornosť na vytlačený vzor pre skladanie jednotlivých stránok. Začneme pekne od prvého skladu v návode. Tu je dôležitá presnosť merania a značenia bodov. Meriame vždy od horného okraja strany dva rozmery. V prvom sklade je to rozmer 7,1cm a 9,6cm. Oba body si vyznačte perom či ceruzkou.

Vyznačené body predstavujú sklad horného (vyznačených 7,1cm) a dolného (vyznačených 9,6cm) rohu listu knihy, pričom skladaním vytvárate dva trojuholníky, ako môžete vidieť na fotkách. Vždy, keď zložíte oba okraje, odškrtnite si daný riadkok vo vytlačenom vzore na papieri, určite Vám to pomôže v orientácií pri meraní ďalších stránok.
Presne takýmto istým spôsobom si značíme dva rozmery a vytvárame dva trojuholníky na každom liste strany. Zo začiatku to možno nebude badateľné, ale ako Vám budú strany knihy ubúdať, čoraz krajšie sa bude ukazovať vyskladané srdiečko. Je veľmi dôležité merať a značiť si body dôkladne, aby boli obe strany srdiečka rovnaké.
Celý postup si vyžaduje trošku trpezlivosti a času, no myslím, že konečný výsledok práce stojí určite za to, veď posúďte sami :)
Verím, že sa mi podarilo aspoň trošku zrozumiteľne odprezentovať túto zaujímavú techniku, a tiež postup na vytvorenie krásnej a jedinečnej dekorácie. Snáď článok niekoho namotivuje natoľko, že sa rozhodne postup sám skúsiť :) Budem rada ak sa so mnou podelíte o názor na túto techniku a postup. Želám Vám krásnu jeseň a príjemné DIY chvíľky :)

15 komentárov:

  1. Wauuuu tohle je skvělý a krásný! A rozhodně to vyzkouším, jen si najdu nějakou pěknou knihu, kterou už ale číst nebudu. Moc pěkný článek! Díky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Terezka, som rada, že Ťa nápad nadchol a plánuješ techniku vyskúšať. Určite sa potom so mnou podeľ o fotku konečného výsledku, budem sa tešiť :)

      Odstrániť
  2. To je aká paráda. Ďakujem za postup :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Evi, to je krása :) Já jsem teda s trpělivostí na štíru, ale jednou tohle určitě zkusím... Jen najít knihu, které si dovolím toto udělat, bude oříšek :)) Děkuji za návod, měj se krásně!
    PS Jak mohou být i fotky v takovémto návodu doslova kouzelné, to je mi záhadou. Máš neuvěřitelný talent!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ha ha, ale vieš ako sa hovorí: "Trpezlivosť ruže prináša," a v tomto prípade je výsledkom táto dekorácia. Ďakujem za komentár a podporu :)

      Odstrániť
  4. Páááni, vypadá to nádherně Evičko! Rozhodně to za trochu času a trpělivosti stojí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To je krása, Evi, jsi hrozně šikovná. Já jsem nemehlo a navíc beze špetky trpělivosti, takže to není nic pro mě, ale budu ráda, když ještě v budoucnu něco vytvoříš a budu se moci alespoň pokochat :)
    Měj se krásně!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ti Hanka :) Určite nie si nemehlo, a tento DIY postup je naozaj jednoduchý, zvládne ho určite každý. Možno sa do neho raz, predsa len pustíš :) :)

      Odstrániť
  6. No tak to je opravdu nádhera! Děkuju za postup! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Úžasné, jako Vánoční dárek!!!
    Katy

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Naaadherny napad - taky nekdy zkusim :-)

    OdpovedaťOdstrániť