nedeľa, 8. novembra 2015

Antistresové omalovánky pro dospělé

Autor: Jolana Daňková, Lenka Tréglová
Vydavateľstvo: Grada
Rok vydania: 2015
Jazyk: český
Počet strán: 168 strán

V tejto uponáhľanej a stresujúcej dobe je viac než nutné dbať na poriadny relax tela aj mysle. Celý týždeň sa v práci či v škole naháňame za povinnosťami, a potom utekáme domov, aby sme mohli dohnať dávno nestihnuté domáce práce. Točíme sa v jednom kolotoči a vetu: "Nemám čas!" používame až príliš často. Veľa ľudí sa čuduje aj nad tým, ako je možné, že mám čas na čítanie. Život je o kompromisoch, preferenciách a správnom načasovaní. A tento víkend pre mňa znamenal dokonalé načasovanie pre ponorenie sa do čara antistresových maľovanok.


Tento víkend som bola na našom byte prvýkrát sama. Už dopredu som vedela, že sa nudiť nebudem, veď predsa treba prať, žehliť, upratovať a variť. Všetky domáce práce som si odbila, aby som mohla zvyšok víkendu stráviť so svojou milovanou rodinou a chvíle samoty zas s novou antistresovou maľovankou a farbičkami.

Určite ste o tomto fenoméne už všetci počuli, maľovanky na nás číhajú z každej strany a nabádajú nás k relaxu s pastelkami v ruke. Ja som im neodolala a jednu si po dlhom zvažovaní zaobstarala. Šťastlivo ma obišiel boom v podobe Deštrukčného denníka, ale tejto forme oddychu som neodolala. A som tomu naozaj rada!

Môj prvotný plán zahrňoval kúpu maľovanky s orientálnymi vzormi, nakoniec som sa, ale rozhodla pre maľovanku, ktorá je oveľa variabilnejšia. Táto konkrétna je rozdelená do siedmych častí a nájdete v nej nádherné obrázky kvetov, exotických zvierat, motýľov a chrobáčikov, vtákov, vitráží, strojov a mandál, ktoré Vás nabádajú k ich farbeniu. Do kopy táto maľovanka obsahuje sedemdesiatsedem únikov do Vašej fantázie. Ja som za tento víkend podľahla čaru trom obrázkom a som z účinku vyfarbovania viac než prekvapená. Naozaj to nebudú len reči, že takýto druh činnosti blahodárne vplýva na psychiku človeka a napomáha mu k vyčisteniu mysle. 

Formát knihy je veľmi priateľský a zmestí sa bez problémov do tašky či kabelky. Jednotlivé stránky sú dostatočné pevné, takže si ich farbičkou či fixkou neprederavíte. Pred každou kapitolou je uvedených pár slov k danej téme, ktoré sa postarajú o navodenie tej správnej atmosféry. Už je len nutné dokúpiť veľké balenie farbičiek a pustiť sa do vyfarbovania. Ja som si tento víkend s touto činnosťou náramne užila, tak to neváhajte vyskúšať aj Vy.

Budem rada ak sa so mnou podelíte o Váš názor na tento druh oddychu prípadne mi dajte vedieť, či ste pastelkám a vyfarbovaniu podľahli tiež, budem sa tešiť.










16 komentárov:

  1. Aj ja som si minuly tyzden jedny zaobstarala a som nadsena :-) fantasticky relax! akurat ja som si k nim kupila take tenke fisky, a ked nimi robim velke plochy nevyzera to pekne,, musim este klasicke farbicky kupit ako mas ty... do zmalovania :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som fixky nekupovala, lebo by som chodila s pofarbenými rukami ako škôlkár :D Krásne vyfarbovanie aj Tebe :) :)

      Odstrániť
  2. Antistresové omaľovánky mám tiež už pár týždňov doma (a stále som o nich nenapísala!), mám Tajomnú záhradu a súhlasím, je to skvelý relax, púšťam si k tomu obľúbený seriál a vyfarbujem si :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to chce potom určite článok s mnohými fotkami, rada by som si ich pozrela. Okrem toho, že je to úžasný relax je to aj skvelá kreatívna činnosť a nápadov na fotky pri nej je neúrekom :) Tak Ti želám príjemné vyfarbovanie :) :)

      Odstrániť
  3. Dokonale nafoceno! Taky bych to chtěla umět! :) Já si teď v práci vybarvuji mandalu uklidňuje mě to :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Basterka za pochvalu :) Kopla múza pri vyfarbovaní, má to niečo do seba aj v tomto smere ;) Bolo by krásne, keby som si ja našla v mojej práci čas na takúto činnosť, toto Ti tíško, v dobrom, závidím.

      Odstrániť
  4. ja mám konkrétne secret garden, je to krásne a rada si k tomu niekedy sadnem a farbím si. avšak som dosť pedant a potrpím si na detaily, preto mi to niekedy celkom dlho trvá, kým každý kvietok vyfarbím tak ako si predstavujem a potom to už pre mňa nie je relax, ale prekliatie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D :D :D Tak toto ma pobavilo :D :) Detailisti si naozaj pri tomto "vytrpia" svoje. Ale zas treba byť aj trošku spontánny a v konečnom dôsledku bude vyzerať výsledok úžasne, pretože si ho vytvorila s pomocou vlastnej fantázie :)

      Odstrániť
  5. Poslední dobou se s nimi opravdu roztrhl pytel. A je to báječné, takový malý návrat do dětství :) ... Musím Ti pochválit fotky a i samotný výběr barviček na vymalovávání. Ten slon úplně srší radostí a pozitivní energií :) Taky si musím nějaké omalovánky pořídit, ale největší problém je, že je toho na výběr možná až moc :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to taký boom ako sme zažili s Deštrukčným denníkom. Ja sa málokedy nechám zlákať komerčným tovarom tohto typu, ale táto idea ma veľmi oslovila. Máš pravdu, je trošku návrat k detstvu, veď v každom z nás sa stále skrýva kúsok dieťaťa či máme dvadsať päť či jedenásť rokov :) Ďakujem Ti za krásny komentár a určite Ti tiež odporúčam zakúpenie aspoň jednej omaľovánky, už si stačí len vybrať :) :)

      Odstrániť
  6. Je to opravdu skvělý relax :) Moc pěkné fotky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne za pochvalu. Pre dokolanosť atmosféry určite odporúčam pri vyfarbovaní ostať v pohodlnom pyžame a doplniť si oddychovú chvíľku horúcim nápojom :)

      Odstrániť
  7. Mandaly aj podobné omalovány zbožňujem, skvelý výber :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Já poslední dobou víc vybarvuju než čtu :D Nádherné fotky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) Je to naozaj návykové. Ďakujem krásne za pochvalu :) :)

      Odstrániť